Ένας κόσμος, όπου κάθε κενή θέση πάρκινγκ παρακολουθείται από τα κέντρα ελέγχου και καθοδηγεί τα αυτοκίνητα στις συγκεκριμένες θέσεις, φαντάζει όνειρο που θα μπορούσε όμως να γίνει και πραγματικότητα. Η γενικότερη όμως εφαρμογή αυτής της ασύρματης τεχνολογίας περιλαμβάνει και μια σειρά προβλημάτων.
Αρχικά, το κόστος για να τοποθετηθούν αισθητήρες και καλώδια όχι μόνο σε κάθε αυτοκίνητο, αλλά και σε φωτεινούς σηματοδότες, σε όλους τους χώρους στάθμευσης, στις γέφυρες κτλ θα ήταν απαγορευτικό.
Είναι φυσικό, στην εποχή όπου πλήθος ευρυζωνικές υπηρεσίες έχουν κατακλύσει τη ζωή μας, να φανταστεί κανείς ότι η ασύρματη τεχνολογία θα λύσει το πρόβλημα. Δεν είναι όμως έτσι. Το κόστος για ένα τέτοιο εγχείρημα θα ήταν υψηλό. Επίσης δε θα ήταν εφικτή η αλλαγή των μπαταριών και όλα αυτά τα ασύρματα δίκτυα θα δημιουργούσαν πρόβλημα και στην κινητή τηλεφωνία.
Ο εμπνευστής του εγχειρήματος, επικεφαλής της Ford, Bill Ford Jr, δηλώνει ότι στην πραγματικότητα, ο λόγος που δεν έχουμε ακόμα ένα κόσμο χωρίς κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι γιατί δεν έχουμε ακόμα ένα ασύρματο σύστημα με αισθητήρες.
Ένα τέτοιο δίκτυο θα μοιράζονταν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Θα μπορούσε να αποτελείται από σταθμούς βάσης που βρίσκονται σε ολόκληρη τη χώρα, παρέχοντας κάλυψη παντού. Ασύρματα μικροτσίπ, ενσωματωμένα στα αυτοκίνητα, θα δίνουν το στίγμα και τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους σταθμούς βάσης. Αυτή η τεχνολογία των μικροτσίπ θα μπορούσε να περιορίσει σημαντικά το κόστος και να κάνει την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στα δίκτυα αρκετά ευκολότερη.
Το φάσμα, επίσης, παρόλο που δεν αναφέρεται συχνά στις ασύρματες επικοινωνίες, είναι πολύ σημαντικό γιατί εμφανίζεται με διαφορετικές μορφές και μεγέθη και τα μηχανικά συστήματα χρειάζονται πολύ συγκεκριμένα είδη φάσματος για να λειτουργήσουν. Μόνο πρόσφατα, ανακαλύφθηκε κάποιο φάσμα που θα μπορούσε να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του δικτύου που πρόκειται να δημιουργηθεί.
Τέλος, οι μηχανικοί της Ford δουλεύουν πάνω στην τεχνολογία «weightless wireless» δηλαδή με πάρα πολύ ελαφριά μικροτσίπ που θα στοιχίζουν περίπου 1 αγγλική λίρα το καθένα και θα μπορούν αν εμφυτευτούν παντού.
Τα πολύ ελαφρά μικροτσιπ θα μπορούν να αλληλεπιδρούν πίσω από δίκτυα και βάσεις αρχείων και να ελέγχονται από τα κέντρα κάνοντας την κίνηση στους δρόμους πολύ καλύτερη. Επομένως, όταν το ταξίδι με το αυτοκίνητο γίνεται σε δρόμο χωρίς κίνηση θα γνωρίζουμε όλοι ότι ευθύνονται τα πολύ μικρά και ελαφριά μικροτσίπ που θα μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο μας.
tvxs.gr
.::TechNews... the e-magazine::.
Γίνε μέλος στο Facebook Group του TechNews ή ακολούθησε το TechNews στο Twitter για άμεση ενημέρωση!!!